Sinterklaas

Sinterklaas Stichting burgerzin Naarden

De werkgroep Sinterklaas

De werkgroep Sinterklaas is een groep van ongeveer 200 vrijwilligers, niet alleen uit Naarden maar uit heel Nederland (!) die elk jaar weer ongeveer 3 maanden voor de intocht al actief zijn met de voorbereidingen voor dit geweldige feest. Het voorprogramma begint al om 16:30 uur bij het Arsenaal. De Sint wordt hier een uurtje later verwacht.

Na ontvangst loopt de Sint een route door de Vesting en ook de scholen van Naarden lopen in de optocht mee. Na de optocht is er nog tijd om Sint en zijn Pieten te zien in de Grote Kerk, waarbij iedereen van harte welkom is!

De organisatie is enorm, denkt u maar eens aan afspraken maken met de gemeente, het op het opbouwen van het podium, voorbereiden van het licht en geluid, het afzetten van de haven, het uitzetten van de route, het begeleiden van de scholen, het regelen van de bands, de boten en nog veel meer.

Jaarlijks staan er duizenden mensen, veelal uit de regio maar ook van ver uit de regio, langs de route. Wil je het ook een keertje meemaken? Kom dan op tijd!

In 2020 zal de intocht -uiteraard onder voorbehoud ivm corona- zijn op zaterdag 21 november. Hou onze website in de gaten of volg ons op social media voor het laatste nieuws!